SZKOLENIE DLA RODZICÓW: DZIECKO W KRYZYSIE

Zapraszamy rodziców i opiekunów na bezpłatne szkolenie na temat kryzysów zdrowia

psychicznego i depresji wśród dzieci i młodzieży, które odbędzie się w wersji on-line.

Celem szkolenia jest przekazanie rzetelnej wiedzy i praktycznych informacji na temat

prewencji kryzysów w obszarze zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży,

jakrównież potrzeb dzieci w kryzysie emocjonalnym. Uczestnicy otrzymają wiedzę

dotyczącą tego jak przebiega depresja u nastolatków, jak ją zauważyć i na czym polegają

sygnały ostrzegawcze, jak wyglądają symptomy depresji u nastolatka i jak bardzo

różnią się one od objawów tej choroby u osoby dorosłej. Szkolenia poruszą

również temat zachowań autoagresywnych u dzieci i młodzieży, wskazówek

co należy wiedzieć, aby mądrze wspierać młodą osobę, która dokonuje samouszkodzeń.

 

Szkolenie realizowane jest w ramach kampanii społecznej Forum Przeciw Depresji,

która została objęta patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego

i Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego.

 

Rejestracja

Aby się zarejestrować na szkolenie należy wypełnić formularz dostępny pod linkiem poniżej:

 

SZKOLENIE DLA RODZICÓW „DZIECKO W KRYZYSIE – JAK ROZPOZNAĆ, JAK WESPRZEĆ?” [09.05.2022] (clickmeeting.com)

 

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

 

*Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń

*Potwierdzeniem rejestracji jest otrzymanie od organizatorów wiadomości e-mail z informacją

o wpisaniu na listę uczestników szkolenia

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:

 

Moje dziecko jest w kryzysie? Jak rozpoznać i skutecznie wspierać? – 60 min

 

Jolanta Palma – interwent kryzysowy, suicydolożka

 

Wyjaśnienie mechanizmów obronnych pojawiających się w odpowiedzi na informację o

kryzysie dziecka, które utrudniają skuteczną reakcję, wskazanie efektywnych sposobów

komunikacji z dzieckiem, form pomocy dla dziecka i rodzica.

 

Co myśli i czuje rodzic, który dowiaduje się o tym, że jego dziecko jest w kryzysie

 

1. Omówienie nieskutecznych i skutecznych sposobów reakcji na kryzys dziecka

2. Wyjaśnienie czym różnią się poszczególne formy pomocy dziecku w kryzysie

(psychoterapia indywidualna, grupowa, rodzinna, farmakoterapia)

3. Przedstawienie miejsc, gdzie rodzic i dziecko może uzyskać pomoc (proponuję

udostępnianie uczestnikom w materiałach poszkoleniowych spisu ośrodków środowiskowej

opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży).

 

Jak współpracować ze szkołą na rzecz dziecka z depresją? – 60 min

 

Lucyna Kicińska – pedagog, suicydolożka, terapeutka narracyjna i koordynatorka platformy

„Życie warte jest rozmowy” Od kilkunastu lat związana z organizacjami pozarządowymi

specjalizującymi się w pomocy telefonicznej i online dzieciom i dorosłym w trudnych

sytuacjach życiowych.

 

Budowanie motywacji do nawiązywania współpracy ze szkołą, omówienie efektywności

poszczególnych sposobów dostosowań do aktualnego funkcjonowania ucznia.

 

Dlaczego to ważne, by szkoła wiedziała o problemach dziecka.

 

1. Podstawy dostosowań, które szkoła powinna wdrożyć do procesu dydaktycznego

2. Zindywidualizowana ścieżka kształcenia – kiedy, dla kogo, jak się ubiegać?

3. Nauczanie indywidualne dla ucznia chorującego na depresję.

 

Sesja pytań i odpowiedzi – 30 min.


Przejdź do szkolenia zakończone
Pobierz dokument