Autor innowacji : Katarzyna Szajewska
Adresaci innowacji/grupa docelowa:
- Innowacją objęta zostanie przede wszystkim grupa uczniów z klas III LO z oddziałami integracyjnymi i uczniowie z klas Technikum nr 2 z ZS nr 1 im. C. K. Norwida w Świdniku.
Warunki realizacji innowacji:
• Innowacja będzie realizowana w ramach zajęć wynikających z art. 42 i obejmie 10 godzin w 1 semestrze i 10 godzin w II semestrze • przynajmniej 4 godziny w ramach zajęć odbędzie się również w ferie zimowe w Polskim Stowarzyszeniu na rzecz Osób z Upośledzenie Umysłowym Koło w Świdniku, uczniowie będą współpracować z grupą teatralną „Motyle". Cele innowacji: Cel główny • Wzbogacenie wiedzy o sztuce teatralnej, o integracji i technikach teatroterapii. Cele szczegółowe: • Kształtowanie postaw twórczych, rozwijanie wrażliwości estetycznej i wyobraźni. • Rozwijanie mowy, ruchu i myślenia. • Dbanie o rozwój indywidualny ucznia. • Dostarczanie emocji, wzbogacanie przeżyć. • Poszukiwanie odpowiedzi na pytania rodzące się z możliwości wyrażania samego siebie. • Kształtowanie postawy poszukującej i zrywającej ze stereotypami. • Udział w życiu kulturalnym szkoły. Efektem Innowacji będzie premiera spektaklu teatralnego. Na zajęciach będziemy pracować różnymi metodami między innymi dramą, ale przede wszystkim metodą Natalii Popovej i Studia teatralnego Krug z Moskwy opartej na odkrywaniu siebie poprzez improwizację i działanie w zespole. Treści Innowacji w edukacji teatralno–integracyjnej z elementami teatroterapii spełniają przede wszystkim funkcje wychowawcze. Głównym celem w tym obszarze jest kształtowanie sylwetki ucznia aktywnego, świadomego, wrażliwego i odpowiedzialnego oraz otwartego na drugiego człowieka.