Raport ze szkolenia w obszarze niezawodowej edukacji dorosłych
DZIEŃ 1
- Wypełnianie ankiety dotyczącej szkolenia.
- Tworzenie plakatów ze starych gazet, na podstawie, których mogliśmy poznać stereotypy wśród ludzi dorosłych.
- Znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak zmienić te stereotypy?
- Co zrobić żeby pomóc osobom „z tak zwaną łatką” (alkoholizm, rodzina wielodzietna itd.).
- Omówienie metod postępowania pracy z takimi ludźmi.
- Wykorzystanie ich zdolności.
DZIEŃ 2
- Trening z osobami o niekorzystnej sytuacji społecznej.
- Wykorzystanie gry „Your Role”, w celu zacieśnienia współpracy w grupie.
- Znalezienie dobrego wyjścia z trudnych sytuacji społecznych.
- Pomoc osobie, która znalazła się w trudnej sytuacji życiowej.
DZIEŃ 3
- Wykorzystanie zdolności manualnych osób dorosłych.
- Wsłuchanie się w muzykę.
- Praca nad mandalą.
- Odkrycie nowych obszarów pracy z osobami dorosłymi.
DZIEŃ 4
- Tworzenie mapy grupy.
- Terapia związana z wysłuchaniem swojego partnera.
- Motywowanie się za pomocą samych pozytywnych rozwiązań.
- Szukanie wyjścia z trudnych sytuacji.
- Odpowiedź na pytanie jak motywować dorosłych.
- Co zrobić, aby zmotywować osobę do samorozwoju osobistego.
- Tworzenie osobistych kopert motywacyjnych.
DZIEŃ 5
- Motywowanie za pomocą metody teatru.
- Odgrywanie scenek.
- Szukanie rozwiązań na poprawę złego zachowania.
- Zabawa „wyjście z labiryntu”.
- Pełna współpraca grupy, ruchowa, intelektualna i manualna.
- Szukanie wyjścia z sytuacji.
- Nie poddawanie się w trudnych sytuacjach.
ZAKOŃCZENIE