Raport ze szkolenia  w obszarze niezawodowej edukacji dorosłych 

 

DZIEŃ 1

  • Wypełnianie ankiety dotyczącej szkolenia.
  • Tworzenie plakatów ze starych gazet, na podstawie, których mogliśmy poznać stereotypy wśród ludzi dorosłych.
  • Znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak zmienić te stereotypy?
  • Co zrobić żeby pomóc osobom „z tak zwaną łatką” (alkoholizm, rodzina wielodzietna itd.).
  • Omówienie metod postępowania pracy z takimi ludźmi.
  • Wykorzystanie ich zdolności.

 

DZIEŃ 2

  • Trening z osobami o niekorzystnej sytuacji społecznej.
  • Wykorzystanie gry „Your Role”, w celu zacieśnienia współpracy w grupie.
  • Znalezienie dobrego wyjścia z trudnych sytuacji społecznych.
  • Pomoc osobie, która znalazła się w trudnej sytuacji życiowej.

 

DZIEŃ 3

  • Wykorzystanie zdolności manualnych osób dorosłych.
  • Wsłuchanie się w muzykę.
  • Praca nad mandalą.
  • Odkrycie nowych obszarów pracy z osobami dorosłymi.

 

DZIEŃ 4

  • Tworzenie mapy grupy.
  • Terapia związana z wysłuchaniem swojego partnera.
  • Motywowanie się za pomocą samych pozytywnych rozwiązań.
  • Szukanie wyjścia z trudnych sytuacji.
  • Odpowiedź na pytanie jak motywować dorosłych.
  • Co zrobić, aby zmotywować osobę do samorozwoju osobistego.
  • Tworzenie osobistych kopert motywacyjnych.

 

DZIEŃ 5

  • Motywowanie za pomocą metody teatru.
  • Odgrywanie scenek.
  • Szukanie rozwiązań na poprawę złego zachowania.
  • Zabawa „wyjście z labiryntu”.
  • Pełna współpraca grupy, ruchowa, intelektualna i manualna.
  • Szukanie wyjścia z sytuacji.
  • Nie poddawanie się w trudnych sytuacjach.

 

ZAKOŃCZENIE